mandag 10. oktober 2011

Mitt første DT-innlegg "DT-presentasjon Anne/Scrappefruen"


Ditt navn, alder og hvor bor du?
Jeg heter Anne, og går under navnet Scrappefruen på diverse forum. Jeg er 76-modell, gift med en fantastisk mann og sammen har vi en fantastisk datter. For et år siden gjorde vi svensker av oss og flyttet til Karlstad. Her trives vi som plommen i egget, og har ingen planer om å flytte på oss igjen med det første.
Jeg er utdannet sosionom og jobber med ungdommer med atferdsforstyrrelser.

Hva inspirerer deg?
Min største kilde til inspirasjon er min datter og alle hennes ville påfunn. Men farger, materialer, ting jeg ser ute i naturen, musikk.. Hva som helst, egentlig. Jeg vet aldri når inspirasjonen slår til, men når den gjør det, gjelder det å komme seg til scrappe-utstyret snarest mulig!

Når skaper du som best?
Jeg er i mitt ess på dagtid. Det er da jeg er mest klar-tenkt og "sharp". Om kveldene blir det mest rot. Om jeg har skaper-trang om kveldene, blir det som oftest til at jeg lager meg litt dekorasjoner så jeg har til neste gang jeg skal scrappe.

Hvordan organiserer du scrappe-plassen din?
Organisere, hva er det?? Hos meg er det kaos når jeg scrapper. Alt flyter rundt omkring meg- på bord, stoler og gulv. Jeg må ha det meste av sakene mine synlig, slik at jeg når som helst kan titte på en ting og se at "denne passer perfekt akkurat her". Og jeg scrapper helst på kjøkkenet. Jeg har prøvd å ha mitt eget hobbyrom, men det funket svært dårlig. Det ble så kjedelig at jeg satt mest inne på stuen sammen med mann og barn og pratet eller såg på TV. Så kjøkkenet passer meg perfekt. Da får jeg med meg det som skjer i huset, og jeg har akkruat passe kaos rundt meg til at jeg får konsentert meg om scrappingen.

Hva scrapper du helst?
Nå scrapper jeg helst LOer som skal inn i min datters album. Tidligere scrappet jeg mye kort og altret ulike saker også, men spesielt kortlagingen var en dreper på scrappe-inspirasjonen min, da "alle" forventet noe håndlaget til enhver anledning. Det hele ble mer mas enn kos. Så nå avventer jeg situasjonen og ser om lysten til å lage noe annet enn LOer kommer snikende.

Hvorfor er det gøy å scrappe?
Scrapping er gøy for jeg får utløp for mine kreative sider. Samtidig er det morsomt å se min datters glede over albummene sine. Og gjennom scrappingen og skape-prosessen kan jeg legge bort stress og andre ting som opptar meg ellers.

Din blogg?
Kom gjerne innom for en liten titt: http://scrappefruen.blogspot.com/





Og nå håper jeg jeg klarer å være med på å inspirere og øke scrappegleden og skaperlysten hos alle dere der ute.

Hade bra til neste gang!

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Kul att få läsa lite mer om dej. När det gäller kaoset är vi lika... men jag har ett helt rum där det råder kaos hela tiden! *S* Och trivs så bra därinne... mitt i röran.

Du gör så vackra LO-er!!! En fröjd för ögat!

LindaSS sa...

Jeg må bare si wow... du er i en helt egen klasse... :D