torsdag 24. november 2011

Cinquante, Cinquante.

Bildene er tatt når vi var i Guinea. Snuppa var svært fasinert av kvinnene på markedet, og ville gjøre som de. Her går hun rundt med en balje med vann i på hodet, og prøver å selge dette vannet for 50 kroner!

Et nytt forsøk på steampunk àla Finnabair, men dette forsøket ble heller mislykket. Gikk til innkjøp av Mulitimedium Gloss i går, og satte igang. Vel resultatet ble ikke som ønsket, og jeg synes ut som det ser ut som noen har spydd eller snørret på LOen i stedet for å dekorert/mistet på den, da jeg synes mediumet fikk en merkelig/ekkel konsistens etterpå.

Vel her er hva jeg gjorde:
Først så malte jeg arket med Gesso, stemplet og malte litt igjen. Limte på bilde og dekor og dekte dekoren med multimedium. Når denne var tørket, la jeg masker på bakgrunnsarket, dekket til bildet og satte i gang å miste. Resultatet ble ikke som jeg hadde håpet. Så om noen av dere som leser dette, vet/ser hva jeg har gjort feil, vil gi meg et lite tips om det, vil jeg bli evig takknemlig!! Resultatet vises bedre på detalj-bildene

Detaljer:


15 kommentarer:

Anne Bente sa...

wawwwww hvor er du altså bare super god til det der, tror jeg må lifte det engang, rålækkert

klemmm

Marianne/skorpionen sa...

synes LOen din var utrolig lekker!
Jeg ville ha brukt masker og sjablonger FØR jeg tok på medium. Samt brukt MATT medium og ikke glossy.
(nå er jeg ingen ekspert og har ennå ikke gått til innkjøp av medium)

Ha en flott dag!

Anette sa...

Väldigt läckert! Helt underbart.

Scrappegal sørlending sa...

WOW! Jeg syns jo det blei dødslekkert jeg da!!!!!! <3
Men, på kurset hennes brukte vi ikke gesso, og sprayet med glimmermist, masker og stempler FØR vi dekorerte, for å lage en bakgrunn. Derretter brukte vi matt medium på dekoren og sprayet løs på alt unntatt bildet mens mediumet ennå var vått :)
Vet ikke om det hjalp deg noe?

Päivi sa...

Otroligt vacker layout! Vad snyggt du fått till det med alla dekorationer och med maskerna!!!

Trevlig helg!

Nina sa...

Den är jätte fin!

Mikaela sa...

jag tycker den blev urläcker! du är lite hård mot dig själv!

jag har själv försökt mig på det och det blev inte ens hälften så snyggt som din!

Fia sa...

Wow, så vackert! Jag är riktigt dålig på Gesso, men det här är sååå snyggt!

Alhana sa...

Jeg synes dette ble en veldig flott steampunk LO.
Selv har jeg ikke turt å prøve meg en gang :-)

Susan sa...

Jeg syns LOen din ble superfin jeg da!!! =)

Anonym sa...

Guu for nogen nydelige kort Anne Jorunn! Du e skam flinke!
May Tone

Wenche sa...

En nydelig LO, veldig stilig med de to små bildene. Og en utrolig flott historie bak. Herlig :-)

{ Kristina } sa...

Veldig fin!! Har virkelig lyst til å teste denne effekten jeg også!! :)

Mackan sa...

Vilken läcker layout!

~Kjersti~ sa...

Så mange fine detaljer!